.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداقل حقوق کارگران در سال 88

در حالی عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران حداقل دستمزد کارگران براساس واقعیتها را 680 هزار تومان می داند که نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار می گوید: پیشنهاد کارگران اگرچه با واقعیتها تطابق دارد ولی قابل اجرا نیست.


علی دهقان کیا از بررسیهای گروههای کارگری برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران کشور خبر داد و گفت: اولین بررسی ها نشان می دهد که حداقل دستمزد کارگران بر اساس واقعیتها باید 680 هزار تومان باشد.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اظهار داشت: نتیجه بررسیها و اطلاعات اولیه ما نشان می دهد که اگر بخواهیم دستمزد کارگران را بر اساس واقعیتها و بر اساس تورم تعیین و پرداخت کنیم، رقم باید حداقل 680 هزار تومان باشد.

دهقان کیا در ادامه سخنانش به امکان افزایش قیمتها در سال آینده با توجه به مطرح بودن طرح هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و بیان داشت: نگرانی دیگر این است که شرکتها و کارخانجات ما در حال حاضر توان پرداخت ارقام بالا را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: راهکار تعیین نرخ بهینه این است که دولت وارد عرصه شود و این خلاء ناشی از عدم توان پرداختی کارفرما و غیر واقعی بودن دستمزدها را پر کند.

به گفته این مقام مسئول در حوزه کارگری نرخ واقعی دستمزد حداقل 3 برابر بیشتر از رقم فعلی 219 هزار تومانی است به نحوی که طرح این مساله در حال حاضر برای ما سخت شده است.

دهقان کیا با اعلام رقم 480 هزار تومانی پیشنهاد شده توسط گروههای کارگری در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه افزایش دستمزدهای ما واقعی نیست، تورم هم همیشه از ما جلوتر حرکت می کند.

وی افزود: با شرایط فعلی نرخهای انرژی، بسیاری از کارخانجات و شرکتها توان پرداخت هزینه های خود را ندارند واگر فرض کنیم که لایحه هدفمند کردن یارانه ها بخواهد اجرا شود شرایط بسیار دشوارتر می شود.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا می توان رقم 680 هزار تومانی را به عنوان پیشنهاد کارگران مطرح کرد؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته نیز گروههای کارگری استانها پیشنهادات خود را ارائه نکردند می توان گفت که این رقم به واقعیت نزدیک است.

نظر کارفرمایان

در همین ارتباط منوچهر اقبالی نماینده کارفرمایان عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر گفت: هنوز برای اظهار نظر در این مورد زود است ولی گروههای کارفرمایی بررسی هایی را انجام می دهند.

عضو شورای عالی کار اظهار داشت: با توجه به اینکه گروههای کارگری ارقامی را پیشنهاد می کنند همه می دانیم که درست است و با واقعیتها مطابقت دارد ولی قابل اجرا نیست.

اقبالی به مشکلات مالی کارخانجات واحدهای اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: کارگر و کارفرما و دولت باید در کنار هم برای حل مشکلات ملی کار کنند و به هیچ وجه نباید در مقابل هم قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر کارفرما نتواند به کار خود ادامه دهد اشتغال دچار مشکل می شود و در این رابطه کارگران نیز آسیب می بینند، بنابراین بهترین راه این است که مسائل گروههای مختلف کارگری و کارفرمایی با هم دیده شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از پیشنهاد کمک دولت به حل مشکلات مالی کارخانجات و واقعی کردن دستمزدها استقبال کرد و گفت: اینکه دولت بتواند به کمک کارگر و کارفرما بیاید و مشکلات مالی آنها را حل کند ایده بسیار خوبی است.

به گزارش مهر، شورای عالی کار تا اوسط ماه آینده حداقل دستمزد کارگران را تعیین و اعلام خواهد کرد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شایان عروف 27 بهمن 1387
اگر دولت از اول برای حداقل حقوق برای کارگران کمی سخت گیری کرده بود حالا با این مشکلات رو برو نبود که کار فر ما بگوید نمی توان این حقوق را داد دولت باید تعین کننده باشد نه کار فرما
علی الفتی 27 بهمن 1387
با سلام چون چرخه اقتصاد روی شانه کارگران میچرخد و اسلام عزیز بابردگی مخالف است از طرفی کارگران ما اکثرا از سواد کافی برای تظلم خواهی بر خوردار نیستند وعدم جایگاه خاص با مشخصه روان برای این امر وجود ندارد در نظر گرفتن حقوق ماهانه زیر 700 هزارتومان اجحاف در حق ایشان است عین بردگی مطلق است این رقم برای اداره خانوار هف هشت نفری زیر خط فقر است البته نباید بعد سیاسی قضیه را فراموش کنیم که اتخاذ تصمیمی غیر کارشناسی فضای تشکلهای کارگری رانا امن کند وبهانه ای برای دشمنان خا رجی باشد
حبیب ا... بارکزهی 27 بهمن 1387
با سلام-من از کارگران دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان هستم با 17 سال سابقه کار و دیپلمه.این وزارت خانه حداقل حقوق را به کارگران خود پرداخت می نماید و مضافا این که سقف اضافه کار را از 120 ساعت به 30 ساعت تقلیل داده ایا منصفانه است؟ایا وزارتخانه مذکور مانند کار فرمایان کار گاههای شخصی از پرداخت حقوق عاجز است؟
حمید طاهری باویلی 29 بهمن 1387
هر چه کار کنید به نفع سرمایه داران ظالم است پس بیخودی مردم را خوشحال نکنید با تشکر
سواری 30 بهمن 1387
با سلام -من از کارکنان قرار دادی مرکز بهداشت هستم و حقوق و حق اولادو سایر خدمات وحق مسکن 327000تومان می باشد مبلغ 205700تومان قسط بانک مسکن می پردازم 121300 تومان برایم باقی می ماند دارای دو فرزند هستم یکی اول راهنمائی ودیگری پیش دبستانی حال راه حلی برای چگونه زندگی کردن را از شما میخواهم (اگر فرزندکوچکم از من یک اسباب بازی بخواهد باید چه بگویم . اگر یک دانه میوه بخواهد چه پاسخی بدهم اگر فرزند بزرگم بگوید که کفشم یا شلوارم پاره شده با او چگونه رفتار کنم آیا میتوانم بگویم اشکالی ندارد فدای سرت همه دعواها در خانه سر مشکلات مالی وفقر واقعی است اگر به دنبال فقر هستید منزل یک کارگر ساده را ببینید وبایک کارگرشرکتی مثل شرکت نفت که در ماه گذشته به کارگرانش 800000تومان بابت 100ساله شدن شرکت نفت پرداخت نمود ما خدا رافراموش نکرده ایم وهمیشه او را شکر میکنیم اول مشکل بیکاری حل شود تا امنیت تضمین گردد وسپس افراد بی پناه سرو سامان بگیرند و... بعد هم مشکل ما کارگران را حل کنیدالبته اگر تفاوت حقوق کارگران رسمی شرکت نفت و شرکتهای دیگر و... با ما 5برابر نبود ما مشکلات کمتری راداشتیم چون فرزندان ما میبینند و از ما میخواهند و حق آنها است من در اینجا از رهبرو رییس جمهور خواهش میکنم این تبعیض هارا برایشان فکری بکنیداز زحمات هیئت دولت و همه کسانی که برای توشه آخرت کار میکنند تشکر مینمایم
حمیدرضا رازدشت 2 اسفند 1387
سلام-من از کارگران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان هستم که با وجود 18 سال سابقه کار و با وجود درخواستهای مکرر هنوز نتوانسته ام :1)از حق بدیهی خود یعنی طرح طبقه بندی مشاغل (که بر اساس قانون به اجتماعاتی که بیش از 50 کارگر را شامل می شود)برسیم.
2)از 53 الی 54 نفر کارگری که در شبکه ی بهداشت و درمان ایرانشهر مشغول به کار هستند از سرایدار وخدمتگذار و راننده با تحصیلات 5کلاس تا سیکل و دیپلم و لیسانسیه کوچکترین تفاوتی در حقوق انها نیست.
3)رئیس دانشگاه علوم پزشکی در 4سال پیش بخش نامه ای به ادارات تابعه فرستاد که در ان قید شده بودکه:بدلیل مشکلات اقتصادی سقف اضافه کار از 120 ساعت به 30 ساعت تقلیل می یابد در صورتی که تعیین سقف اضافه کاری از مصوبات دولت است که در حضور نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت و مجلس در خصوص ان تصمیم گیری میشود.
4)ضمنا حقوق من افرادی که در مورد انها توضیح داده شد با عایله مندی و مسکن مجموعا 294000 تومان که با کسر حدود18000تومان به عنوان حق بیمه و مالیات میشود276000تومان.با تشکر.
کارگر 4 اسفند 1387
مرگ بر کسانی که ما را گرسنه نگه داشته اند
مریم 4 اسفند 1387
سلام- شما را به خدا اینقدر بیخودی کارگران بیچاره را امیدوار نکنید شم که نهایتاً 20هزار تومان به حقوق کارگران اضافه می کنید اینقدر شعار ندهید.
امیر 6 اسفند 1387
با سلام
من چندین سال است که در شرکت نفت کار میکنم لطفا کارگران کارخانجات را از کارگران ادارات دولتی مجزا نمایید
آیا کارفرمای ما که شرکت نفت است توان مالی پرداخت را ندارد ؟ حال آنکه هم اتاقی من 3 تا 4 برابر من حقوق میگیرد با سابقه پایین تر ولی کارمند رسمی است
khafan 8 اسفند 1387
مسخرست، نه؟
هممون هم میدونیم که مسخرست
نا شناس 8 اسفند 1387
خدا رو شکر فقط همین
نا شناس 10 اسفند 1387
اگر دولت از اول برای حداقل حقوق برای کارگران کمی سخت گیری کرده بود .و خودش تعيين ميكرد كار به اينجا نمي كشيد. كارفرما ها به سود هاي نجومي عادت كردند و حاضر به عقب نشيني نيستن ميدونيم كه ده يا بيست هزار تو مان بيشتر افزايش حقوق نداريم پس بزرگش نكنين هر سال همين برنامه هست
mehrdad 11 اسفند 1387
لطفا بگوئيد بين 20 تا30 هزارتومن افزايش حقوق خواهيم داشت. چونكه بيش از اين قرار نيست كه باشد همين و بس. تورم خوشبينانه اش بالاي 20 درصد است و اگر بخواهيم به معناي واقعي زندگي كنيم و خانواده مان را در حداقل رفاه حفظ كنيم با اين افزايش حقوقها چاره اي جز زدن از خورد و خوراك زن و بچه مان نداريم و ميشود سوء تغذيه و سرخورده شدن خود فرزندانمان كه قرار است آينده سازان اين مرز و بوم شوند. ظاهرا اصلا سختي نيست و اصلا مردم در پيچ و خم دشواريهاي اين روزهاي كشورمان كمرشان نشكسته است .واي بر كساني كه امورات اين مردم را در دست دارند و فكري به حالشان نمي كنند. واي بر كساني اعمالشان بر خلاف گفته هايشان است .در آن دنيا چگونه از پس كردار و گفتار اين جهاني خود بر خواهند آمد چگونه؟
چنگيز شهبازي 11 اسفند 1387
سلام : ما كارگران افزايش حقوق نمي خواهيم .حتي حاضريم حقوق خود را در راه اسلام و كمك به فلسطين و مردم ستمديده كهنه شهر اهدا كنيم.
نا شناس 12 اسفند 1387
آمار و ارقام نشان مي دهد مجموع دريافتي كارگران فقط 1 الي 5/1 درصد خالص درآمد كارخانجات توليدي مي باشد كه متاسفانه اغلب كارفرمايان در بحث كاهش هزينه فقط اين درصد را مد نظر قرار مي دهند فكر ميكنم اين امر صرفا جهت استعمار كارگران است و بس حال دولت طرفدار مستضعف و قشر محرم را مي طلبد كه حق اين قشر را از اشراف بستاند كه تابحال اين امر محقق نشده و....
امرالله نظارات 12 اسفند 1387
با سلام اينجانبب با 8سال سابقه درشركت بندر امام مشغول كار ميباشم دريافتي حقوق من 300 هزار تومان است ماهي 160 هزارتومان قسط وام ميدهم وباداشتن يك فرزندبا مابقي حقوق چه بايد بكنم
آذين 13 اسفند 1387
با سلام،
خواهش مي كنم فكري به حال ما كارگران بكنيد حقوق 230000 تومان را چه كار كنيم مستأجر هستيم ، دو فرزند هم داريم 120000تومان اجاره خانه مي دهيم خودتان مي تونين با اين حقوق زندگي كنيد فكر ما هم باشيد درست نيست
مدعوم 15 اسفند 1387
باسلام و خسته نباشي
اگر امسال يارانه ها برداشته شود ، بطور يقين اسيب پذيرترين قشر جامعه كارگران خواهند بود كه بارسنگين چرخه اقتصاد ( خدمات ، صنعت ، كشاورزي و... ) بردوش آنهاست و از دهك هاي پايين جامعه هستن . لذا سهم آنها از تقسيم يارانه ها به مراتب بيشتر از دهك هاي بالا يعني از ششم تا دهم است كه در آمد بالاي هشتصد توماني دارند واين بدين معني است كه حقوق و مزاياي سال 1388 طبقه كارگران به مراتب بيشتر از سالهاي قبل خواهد بود . يعني پول بيشتر در فضاي بازار محدود و ثابت كه نتيجه آن جذب مقدار كمتر از پول وارد شده بازار و اين يعني رشد سريع نقدينگي كه نتيجه اش بالارفتن تورم و كاهش ارزش پول كشور در جامعه اقتصادي بين الملل .
موضوع فوق يكي از بحث هاي جنجالي قرن است كه زيرساخت هاي ملي و بين المللي كه با آن در تعامل بوديم مي شود و نياز به توجه و دقت هم از نظر فضاي انجام و پياده سازي و هم از نظر هماهنگي بين همه اقشار و ارگانهاي دولتي است كه در شرايط كنوني اقتصاد جهان نظر در مورد آن بسيار مشكل است . لذا بايد دانست و " درك " كرد كه موضوع كارگران علاوه بر داشتن فضاي طول و عرض در گستره تعاملات ملي و بين المللي ، داراي " عمق " نيز هست ! و كوچكترين بي توجهي و بي دقتي در شاخص هاي خرد و كلان آن ممكن است خيلي از دست آوردهاي انقلاب اسلامي و حتي زيرساخت هاي برگشت ناپذير را با آسيب جدي مواجه كند.
م 17 اسفند 1387
آقایانی که حداقل حقوق را مصوب می کنید بیائید و خدا را هم در نظر بگیرید
mmm 17 اسفند 1387
وقتي حق خوار و بار يك كارگر 800 ريال تعيين مي شود هيچ اميدي به احقاق حق كارگران نمي باشد. اگر ظلمي روا شود من كه به والله نمي گذرم.
داداشی 17 اسفند 1387
حقوق کارگران را هر کس که بالا بکشه به عناوینی باید پس بده
نا شناس 18 اسفند 1387
دولت اول یه فکری به حال اعمال غیرقانونی خود کند و بعد به حال ما کارگران فکری کند از بس با این دروغ ها خوشحال شدیم تا الان دارم به خودم فحش می دم که چرا با این خوزولات شاد میشم و ...می شم می رم رای به این افعی ها می دم خدا حقمان را از گلوی زن بچه این آدم ها بیرون می کشد به قول معروف هرچی از ما دزدی کنید برای دوا دکتر و خرج دفن و کفن زن و بچه هاتون خرج کنید.
jjj 19 اسفند 1387
سلام،آقا،روی صحبتم با شماست که مسئول مملکت هستی، اگه شما توی این ایرانی که ساختین میتونید با 219600 تومان زنگی کنی ،منهم میتونم اگه نه منهم نه .اگه فکر مکنی خون بچه ا ت از خون بچه من رنگینتره ،خدا ازت نگذره اگه باز هم نه چرا کاری نمی کنی.شما اسرائیل را از کره زمین حذف کنی برای بچه من نون و آب نمیشه .....آآآآآه....چی بگم آخه
نا شناس 19 اسفند 1387
باز هم خدا رو شکر فقط همین
منصف 20 اسفند 1387
بة نظر من بايد به كارفرماهايي هم فكر كنيد كه درآمد حاصل از كارشان آنقدر كم شده يا بعلت بالا رفتن هزينه ها يا بيكاري موجود در تمام صنفها كه مجبورند براي حقوق و عيدي كاركنان از سرمايه شخصي خودشان هزينه كنند به اميد اينكه كارها بهتر ميشود يا حتي نميتوانند عذركاركنان را بخواهند چون براي تسويه حساب سابقه درمانده شده اند بهتر است هزينه ها وقيمتها كنترل شود به كارفرماها وام طويل المدت بدهند تا بتوانند كارشان را ادامه و ازبيكاري بيشتر جلوگيري كرد.اگرحقوقها بالا رود و تورم بازبيشترشود مشكل حل نميشود وفقط شاهد بسته شدن واحدهايكوچك بيشترميشويم.
Rain_Stars 21 اسفند 1387
ساحل نشين را چه داند حال غريق
سوار را چه داند حال پياده

سعود امیری 21 اسفند 1387
خواهشمند است هرچه سريعتر حداقل دستمزد کارگران رادرسال جدید اعلام تاخیال ما راحت شودمتشکرم
loghman 22 اسفند 1387
با سلام، هر سال شاهديم كه جزئي از تورم شامل افزايش حقوق مي شود.
مریم 22 اسفند 1387
سلام.
خدا برای همه شما خوب بخواهد یک فکر دوروست برای ما کار گران بکونید
کارگران 25 اسفند 1387
کارکنان دولت توسط دولت « کارکنان توسط چه کسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 28 اسفند 1387
ماهم خدایی داریم
محمد 1 فروردين 1388
باسلام وعرض ادب :ترو خدا به داد ماکارگران بدبخت برسید آخه چه جوری می شه باحقوق 245000 هزاتومان زندگی کرد؟ اگه شما جای ما بودید چه میکردید .ایا کسی هست به دادمابرسد. اهای مسئولین مملکت..پس عدالت کو؟از شما خواهش میکنیم فکری به حال مابکنید
نا شناس 3 فروردين 1388
خدا را شکر که همین حقوق را می گیریم پس آن کسانی که همین حداقل حقوق را ندارن و به نان شبشان محتاجند چه کنند
خدا را شکر میکنم
نا شناس 4 فروردين 1388
باسلام :ازمديران مخابرات خواهشمندايم پيمانكاري كه انتخاب ميكنندافراد خوب ومايهدار باشندكه بتوانندهراخرماه حقوق كارگررابدهداخرسال موقع پرداخت عيدي سنوات واسته بفرستن اميد كارگران شب عيد تلخ شود :
صداي ندارم ندارم.........سحر بدهد
محسن بهمنی 15 فروردين 1388
با سلام
آیا کسانی که در مورد حقوق کارگران تصمیم می گیرند تا کنون فقر را احساس کرده اند آیا میدونن که جیب خالی یعنی چی نه اگه میدونستن اینقدر چشماشونو رو به حقیقت نمی بستن آیا با 250هزار تومان تواین مملکت می شه زندگی کرد دیگه نگین کارگر بگین برده بگین بدبخت...
آژدر 24 فروردين 1388
باسلام
از مسئولين محترم خواهشمندم واسطه گري و دلال بازي را بزارند كنار دلالي انسان زمان پيامبر (ص) تمام شده و از وقت برده داري گذشته لطفاً اين شركتهاي خدماتي را جمع كنيد در يك جامعه اسلامي واقعاً جاي شرم دارد .
پارسا 2 ارديبهشت 1388
دولت جهت حمایت از تولید کننده و کارگر بیمه کارگران را انجام دهد و ماهانه کمکهای غیر نقدی به قشر کم درآمد و زحمتکش کند
محمد رضا 9 ارديبهشت 1388
حقوق ما 3سال است که 200000تومان است تا بخواهیم به کارفرما بگیم حقوق ها زیاد شده فوری میگه بفرمائید بیرون متشکرم
گارگزاران مخابرات 1 خرداد 1388
ماگارگزارا مخابرات درسال 76مبلغ 182000هزارتومان بیمانکاربه مامی داد
ونه عیدی ونه سنوات ونه بن کارگری به ما میداد
زبل 4 خرداد 1388
اگر میزان حقوق هر نوع کارگر را به صورت مشخص شده نمایش دهید ممنون میشیم مثلا کارگزار مرکز مخابرات روستایی - کارگر عادی - کارگر صنعتی
نا شناس 19 بهمن 1388
آقا به قرآن به داد ما برسید اقای رئیس جمهور به داد ما کارگران برسید با 260000 تومان چکار میشود کرد مایی که هر نفرمان حداقل 300000 تومان در ماه قسط هایمان میشود روز جمعه روز عید روز وفات سر کار میآییم و با این همه حجم اضافه کاری هیچی آیدمان نمیشود آنوقت کسی که با من در یک تراز بوده و جایی دیگر مثلا بانک مشغوله ماهی حداقل 750000 تومان فقط حقوقشه غیر از مزایا این عدالته
نا شناس 30 بهمن 1388
خواهشمندیم تکلیف نیروهای شرکتی موسسات اورگانها و بانکها رادرسال89 معلوم کنید
مجید رضایی 4 اسفند 1388
احتمالا حقو ق کارگران سال 88 حداقل 546500 تومان خواهد بود.
ئ 18 ارديبهشت 1389
امسال سال89است وحقوق كارگران شركتهاي استان فارس اكثرا 210000تومان است
ئ 18 ارديبهشت 1389
امسال سال89است وحقوق كارگران شركتهاي استان فارس اكثرا 210000تومان است
نا شناس 3 اسفند 1389
اخه دولتهاي قبل به فكر من كارگر نبودند. اي كاش حكومت حيدر كرار بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.252 seconds.